Our initial focus on artistic affiliations with collected and protected objects, heritage and archives has initiated an abundance of exhilarating online encounters.
Onze focus op artistiek onderzoek en kunstpraktijken met een intrinsieke relatie tot cultureel erfgoed en verzamelde objecten heeft een overvloed aan opwindende online ontmoetingen te weeg gebracht.
Such as the interview with Lucy Cotter, “Reorienting (Online) Spaces” in which she describes, among other things, Pope.L's refusal to naturalize the role of the artist. Her second contribution "The Art of Zoom" was the trigger for the interview. In this short essay, Cotter takes us, step-by-step, through the experience of giving a Zoom lecture.
Sightless Seeing #5: Jan Hessels 1989, the cooperation between Sarah van Lamsweerde and Liza Witte is an attempt to recapture the scent of dancer Jan Hessels, to give him a distinct and multi-sensorial place in the theatre archives of the Allard Pierson Collections.
Marianna van der Zwaag and Anna Magyary discuss in their essay "Collectively Shaping a New Archive" about 'the Oude Kerk as an archive', how the church's open ended collection demands continuous discussion and reinterpretation.
Alena Alexandrova and Johannes Schwartz’s ongoing cooperation "Portraits in Reverse" involves "photographic ruins" from two distant periods and contexts: India in the 1970s and Greek and Roman antiquity. We are proud to publish "The Weight of an Image: Photography and the Afterlife of Images", a chapter of Alena Alexandrova‘s forthcoming book
Anarchic Infrastructures: Re-Casting the Archive, Displacing Chronologies.
Please visit:
The Art of Zoom
by Lucy Cotter
Reorienting (Online) Spaces: An Interview with Lucy Cotter by Marjoca de Greef and Anastasija Pandilovska
The Weight of an Image: Photography and the Afterlife of Images
by Alena Alexandrova
Portraits in Reverse
by Alena Alexandrova and Johannes Schwartz
Collectively Shaping a New Archive
by Marianna van der Zwaag and Anna Magyary
Sightless Seeing #5: Jan Hessels 1989
by Sarah van Lamsweerde and Liza Witte
Odoriferous Jan and the Indeterminacy of Encounter
by Marjoca de Greef
Records in Blue
by Anastasija Pandilovska
Zoals het interview met Lucy Cotter, "Reorienting (Online) Spaces" waarin ze, onder andere, de weigering van Pope.L om de rol van de kunstenaar te reguleren bespreekt. Haar tweede bijdrage "The Art of Zoom" was de aanleiding voor het interview; hierin neemt Cotter ons stap voor stap mee in de ervaring van het geven van een zoom lezing.
De samenwerking tussen Sarah van Lamsweerde en Liza Witte's Sightless Seeing #5: Jan Hessels 1989 is een poging om de geur van danser Jan Hessels te hervinden en om hem een multi-sensoriële plaats in het theaterarchief van de Allard Pierson Collecties te geven.
En in het essay “Collectively Shaping a New Archive”, over de Oude Kerk als archief, bespreken Marianna van der Zwaag en Anna Magyary hoe de open collectie van de kerk om een voortdurende discussie en herinterpretatie vraagt.
"Portraits in Reverse", de samenwerking tussen Alena Alexandrova en Johannes Schwartz betreft "fotografische ruïnes" uit twee uiteenlopende periodes en contexten: India in de jaren zeventig en de Griekse en Romeinse oudheid. Met veel enthousiasme presenteren we “The Weight of an Image: Photography and the Afterlife of Images”, een hoofdstuk uit Alena Alexandrova's eerstvolgende boek
Anarchic Infrastructures: Re-Casting the Archive, Displacing Chronologies.
Bekijk hier de nieuwe bijdragen:
The Art of Zoom
door Lucy Cotter
Reorienting (Online) Spaces: Een interview met Lucy Cotter door Marjoca de Greef en Anastasija Pandilovska
The Weight of an Image: Photography and the Afterlife of Images
door Alena Alexandrova
Portraits in Reverse
door Alena Alexandrova en Johannes Schwartz
Collectively Shaping a New Archive
door Marianna van der Zwaag en Anna Magyary
Sightless Seeing #5: Jan Hessels 1989
door Sarah van Lamsweerde en Liza Witte
Odoriferous Jan and the Indeterminacy of Encounter
door Marjoca de Greef
Records in Blue
door Anastasija Pandilovska